Sunday, October 4, 2009

Welcome to Auckland




Dalam jam 11.30 waktu NZ @ 7.30 waktu Malaysia, aku n family selamat sampai di bumi Auckland. Penat gak angkut 5 beg besar n 6 beg kecik. Alhamdulillah semua brg yg aku bawak lepas masuk kecuali serunding ayam yg k. Dah bagi kena campak dlm tong sampah... First sampai kami dapat rasakan udara sangat sejuk... bila datang angin fuh... kalau nak banding dengan Cameron 10 kali ganda lebih sejuk kot... Now cuaca bawah 10 darjah (dlm 6 n 7). Dalam sejam menunggu Hanafiah n Niha dtg menjemput dengan kereta kami... first time naik Honda Oddessey milik kami... best tp Hanafiah yg drive... kt sini anak2 tak boleh duduk atas riba... mesti duduk tempat masing2 dan mesti pakai tali pinggang... nasib le Wafa n Min tak meragam dia duduk je diam2 dalam sarang diaorang...


4 comments:

  1. Salam ziarah cikgu asna..selamat berkelana dan berjaya di bumi NZ. Saya dpt almt blog ni dr suami saya - Ust Raja Anuar kwn suami cikgu - Abdullah Adnan. Kita pernah jumpa sekali kt Giant ari tu..salam perkenalan.Kalu ada masa singgah blog saya..

    ReplyDelete
  2. wah dah sapa NZ..selamat la menempuh hidup as perantau! good luck!

    ReplyDelete
  3. Tahniah...sampai juga akhirnya ke bumi NZ setelah pelbagai dugaan. Semoga dipermudahkan segalanya di sana....

    Tq..DG

    ReplyDelete
  4. salam....alhamdullilah dh selamat sampai kat sana. Tercapai juga hasrat abang dan kak nor...
    salam rindu dr malaysia......

    ReplyDelete