Sunday, November 22, 2009

Setiap saat dapat bersama...

Walaupun jauh diperantauan...jauh dari ahli keluarga...namun aku begitu dekat dengan empat orang putera dan puteriku...mungkin itulah hikmahnya datang ke bumi NZ ini...Kalau dulu (waktu hari bersekolah)...seawal jam 7.15 pagi aku dah terpaksa meninggalkan anak- anak...dan pukul 4.00 petang baru dapat jumpa semula...Kakak & Abang pukul 5.30 petang baru dapat jumpa (sebab diaorang ada kelas fardu ain)...Waktu nak tinggalkan Min & Wafa bukan senang...meraung- raung nak ikut ke sekolah...sekarang ni okeylah sebab 24 jam aku sentiasa ada di sisi diaorang...di Kindergarden pun aku tunggu...

Penat jugak melayan karenah diaorang...tapi aku rasa puas...at least putera & puteriku ini sentiasa berada di depan mata...

Ni lah biasanya aktiviti aku pada weekdays

Antara jam 6.30 - 9.00...sibuk menguruskan sarapan & lunch box anak- anak.

Antara jam 9.30 - 11.30...Nan ke Uni & aku akan temankan Min & Wafa ke sekolah.

Antara jam 11.30 - 12.30...ni time aku memasak..waktu ni Min & Wafa biasanya main komputer (Min dah expect main game- girl games)...kadang dia conteng buku, kertas, mewarna dll)Antara jam 12.30 - 2.30 Min & Wafa akan tidur...haa masa ni lah aku layan blog, FB dan kadang2 check harga flight

Antara jam 3.00 - 5.00, Abang & Kakak akan pulang dari sekolah...lepas makan dan solat diaorang diwajibkan buat buku kerja (berdasarkan jadual yg aku dah tentukan) ...dalam 1 jam lepas tu baru boleh berehat dan tengok TVAntara pukul 6.00 - 8.00 biasanya kami keluar kejap...kadang2 ke rumah Nida, Biha atau ke taman2, pasaraya dll

Antara 8.00 - 10.00, lepas solat anak2 akan mengaji, update blog, kalau ada homework kena siapkan (biasanya Arif kena baca buku cerita yg cikgu dia bagi) dan tidur

Begitulah serba sedikit aktiviti harian kami pada weekdays...aku cukup terhibur dengan telatah mereka...tapi kadang2 sakit kepala gak...esp time diaorg bergaduh...


No comments:

Post a Comment